wtorek, 4 marca 2014

Prądy

Falowniki są urządzeniami służącymi do zmiany prądu stałego na prąd zmienny - słynne AC (prąd zmienny) i DC (prąd stały). W gniazdkach w naszych domach mamy prąd zmienny o napięciu 230 voltów i częstotliwości (chyba) 55Hz. Ta częstotliwość oznacza właśnie szybkość zamiany fazy - prąd zmienny ilustruje sinusoida. Dźwigi Gdańsk

To właśnie falownik, nazywany również przetwornicą lub przetwornikiem częstotliwości jest urządzeniem umożliwiającym zmianę prądu stałego - np z wiatraka albo ogniw fotowoltaicznych na prąd zmienny, który można dostarczyć do domu. Oczywiście im większa moc jest wymagana (moc przyłączy elektrycznych, urządzeń zwykle podawana jest w kilowatach kW) tym wytrzymalszy, większy i mocniejszy musi być falownik.

Zbyt słaby falownik w stosunku do mocy urządzenia poborowego (np odkurzacza) może skończyć jako kupka popiołu. Tutaj przychodzi z pomocą urządzenie nazywane softstarterem - jeśli urządzenie jest w nie wyposażone to silnik elektryczny nie pobiera całej mocy skokowo w jednym momencie (co może przeciążyć falownik) ale uruchamia się stopniowo zwiększając pobór mocy.

Ciekawą rzeczą jeśli chodzi o falowniki jest sterowanie prędkością obrotową silników. O tym napisze następnym razem.Więcej informacji także tutaj Dźwigi Gdańsk Oprócz tego mogę jeszcze odesłać do: Dźwigi Gdańsk - moim zdaniem są to całkiem pomocne materiały. Na ten temat napisali także na Dźwigi Gdańsk Podobny temat również Dźwigi Gdańsk

8 komentarzy:

  1. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tego co mi wiadomo to również falowniki stosuje się przy instalacjach fotowoltaicznych i ja u siebie na pewno takie coś mam. Jak przeglądałem realizacje paneli fotowoltaicznych przez http://inovativ.pl/project_category/9kw/ to dokładnie wiedziałem, że będzie to zdecydowanie najlepszy wybór.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja przede wszystkim to używam prądu który mam w domu i on mi całkowicie wystarcza. Jakiś czas temu również zdecydowałem się na zmianę operatora. Skorzystałem z oferty https://poprostuenergia.pl/prad-dla-domu/ i bez większego problemu płacę o wiele mniej za prąd do domu.

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie jeśli chodzi o sam prąd to ja właśnie już jestem po przyłączeniu działki. Umówiłam się także z elektrykami z https://elektrycy.warszawa.pl/ że to oni będą kładli całą instalację elektryczną u mnie w domu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę przyznać, że ja się akurat prądu boję i samodzielnie nigdy nie podejmowałam się żadnych napraw. Właśnie dlatego za każdym razem wolę zadzwonić po sprawdzonych elektryków https://pj-elektryk.pl/ którzy dokładnie wiedzą jak się z nim obchodzić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie samo korzystanie z elektryczności powinno być przede wszystkim bezpieczne. Akurat całkiem niedawno był u mnie elektryk http://anluks.pl/ gdyż chciałam trochę poprawić stan całej instalacji elektrycznej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Elektryczność to nieodłączny element naszego codziennego życia, dlatego warto skorzystać z profesjonalnych usług elektrycznych, aby mieć pewność, że nasze instalacje są w najlepszym stanie. Firma Elektryk Wrocław oferuje kompleksowe usługi elektryczne, obejmujące m.in. instalację, naprawę i modernizację. Na ich stronie https://elektryk-wroclaw.pl/ znajdziesz więcej informacji na temat ich działalności. Skorzystaj z linku i zaufaj specjalistom, aby zapewnić sobie bezpieczne i sprawnie działające instalacje elektryczne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak ważne jest, aby mieć zaufanego elektryka? Elektryka, który może szybko i skutecznie rozwiązać wszelkie problemy związane z elektrycznością, jest cennym zasobem. Właśnie dlatego polecamy https://www.warszawa-elektryk.pl/. Strona ta oferuje profesjonalne usługi elektryczne na terenie Warszawy. Bez względu na to, czy potrzebujesz pomocy w instalacji elektrycznej, czy też naprawie, możesz liczyć na ich doświadczenie i profesjonalizm.

    OdpowiedzUsuń