SEO jako proces działań
SEO jest to proces i seria działań mająca na celu podniesienie pozycji danej witryny w wyszukiwarkach. Generalnie jest to dość nietrudne, jednak jeżeli trzeba zastosować to w praktyce nie jest to już takie proste. Przy pozycjonowaniu należy wziąć pod uwagę bardzo dużo czynników na przykład: położenie geograficzne gdzie dana strona zakłada swoją działalność, konkurencje i wiele innych bardzo istotnych rzeczy. Tak jak już wspominałem jest to proces, więc na konkretne efekty trzeba czasami być cierpliwym nawet przez parę miesięcy. Mamy dużo metod pozycjonowania, ale o tym w innej części artykułu.
Dobre słowa kluczowe = dobre efekty
Dobór słów do pozycjonowania to istotna kwestia, gdyż to od tego zależy czy nasza strona na dane słowa będzie w wynikach wyszukiwania czy też nie. Dla wprawnego pozycjonera kwestia doboru fraz to bardzo ważny etap rozpoczęcia pozycjonowania strony. Nie można od tak sobie wybrać losowe słowa z danej branży, ponieważ jest ryzyko, że nie będą zgadzać się z treścią strony i kompletnie nie pasować do profilu branżowego firmy, co może zaowocować brakiem efektów działań SEO. Nie jest to jednak jedyna ważna kwestia w dziedzinie SEO. Jest wiele innych rzeczy, które mogą pójść nie tak.
Dobre i mniej dobre firmy oferujące pozycjonowanie
Pozycjonowanie jako branża w Polsce jest świeża, co nie oznacza braku dużej konkurencji na tym rynku. Gdyż jest już teraz wiele firm , które zajmują się pozycjonowaniem, nie każda jednak jest warta uwagi klienta. SEO to sprawa w teorii prosta, aczkolwiek nie dla każdego taka praca jest dobra. Wymagana jest ogromna wiedza na temat działania wyszukiwarek oraz zaplecze do SEO. Jeżeli firma zatrudnia wykwalifikowanych pozycjonerów to można by powiedzieć, że 'pozycje same rosną'. Firma pozycjonująca nie może spocząć na laurach kiedy strona już będzie wy pozycjonowania, należy regularnie pracować nad nią, aby wysokie wyniki się utrzymały.
Nowoczesne wyszukiwarki
Ewolucja wyszukiwarek wywołała ewolucję pozycjonowania przechodzącego przez wszelkie algorytmy binarne i wektorową analizę treści strony. Dopiero wyszukiwarki oparte na analizie topologii sieci, zliczające linki (takie jak Google), podniosły poziom trudności pozycjonowania stron. Zaawansowane algorytmy analizy topologii sieci wielu osobom wydawały się odporne na wszelkiego rodzaju próby manipulacji/modyfikacji SERP, jednak zjawisko Google bomb, polegające na masowym dodawaniu na stronach linku ze wskazanym przez pomysłodawcę anchor tekstem, pokazało drogę do łatwego modyfikowania indeksu.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Warto być cierpliwym przy pozycjonowaniu
Pozycjonować można na dużo sposobów, są metody etyczne i nieetyczne. Białe seo to metody w pełni etyczne i legalne, z założenia są takie by nie szkodzić pozycjonowanej stronie, ani klientowi. Ta metoda pozycjonowania jest tą, która jest najtrwalszą metodą osiągnięcia efektu, bez ryzyka wyrzucenia strony z pozycji. Jest też blackhat seo jest to odwrotność białego seo i daje szybki krótkotrwały efekt i często kończy się na usunięciu strony w wyszukiwaniu. Smutne jest to, że dużo pozycjonerów używa tą właśnie metodę, co dla dobra internautów jest szybko wyłapywane przez nowoczesne wyszukiwarki i prowadzi do szybkiego usunięcia takiej strony.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz