Etyczne i nieetyczne seo
Pozycjonować można na wiele sposobów, są metody etyczne i nieetyczne. Czyste pozycjonowanie to metody w pełni etyczne i legalne, z założenia są takie aby nie szkodzić pozycjonowanej stronie, ani klientowi. Ta metoda pozycjonowania jest tą, która jest najtrwalszą metodą osiągnięcia efektu, bez ryzyka wyrzucenia witryny z wyszukiwania. Jest również blackhat pozycjonowaie jest to odwrotność białego seo i często daje szybki krótkotrwały efekt i często kończy się na wyrzuceniu witryny w wyszukiwaniu. Smutne jest to, że wiele pozycjonerów wykorzystuje tą właśnie metodę, co dla dobra internautów jest szybko wyłapywane przez nowoczesne wyszukiwarki i prowadzi do szybkiego usunięcia takiej strony.
Frazy do pozycjonowania i ich dobór
Dobór słów kluczowych to ważna sprawa, gdyż od tego zależy czy nasza witryna na dane słowo będzie w wynikach wyszukiwania czy też nie. Dla wprawnego Seo'wca sprawa doboru fraz to bardzo istotny etap rozpoczęcia działań SEO. Nie można od tak sobie wybrać losowe słowa z danej branży, bo mogą one nie zgadzać się z treścią strony i absolutnie nie pasować do pozycjonowanej strony, co może zaowocować totalnym brakiem efektów działań SEO. Nie jest to jednak jedyna ważna kwestia w dziedzinie SEO. Jest wiele innych rzeczy, które mogą pójść nie tak.
Firmy pozycjonujące- profesjonaliści
Pozycjonowanie jako dziedzina biznesu w Polsce jest nowa, co nie oznacza braku dużej konkurencji na tym rynku. Ponieważ jest już teraz wiele firm zajmujących się SEO, nie każda jednak jest warta uwagi klienta. Pozycjonowanie to sprawa w teorii łatwa, jednak nie dla każdego taka praca jest dobra. Potrzebna jest duża wiedza na temat działania wyszukiwarki oraz zaplecze do SEO. Jeżeli firma zatrudnia wykwalifikowanych pozycjonerów to można się pokusić o stwierdzenie, że 'pozycje same rosną'. Niestety firma pozycjonująca nie może spocząć na laurach kiedy strona już będzie wy pozycjonowania, należy regularnie pracować nad nią, aby wysokie wyniki się utrzymały.
Podstawy pojęcia 'pozycjonowanie'
SEO jest to długotrwały proces i seria działań , której celem jest wzrost pozycji danej strony w wyszukiwarkach. Generalnie to dość proste, jednak jeżeli trzeba zastosować to w praktyce nie jest to już takie łatwe. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć na uwadze wiele zmiennych na przykład: położenie geograficzne gdzie dana strona zakłada swoją działalność, konkurencje i wiele innych istotnych rzeczy. Wiadomo, ze pozycjonowanie jest to proces, zatem na konkretne efekty musimy być cierpliwym nawet przez parę miesięcy. Warto wiedzieć, ze jest mnogość metod na seo, ale o tym w innej części artykułu.
Nowoczesne wyszukiwarki
Ewolucja wyszukiwarek wywołała ewolucję pozycjonowania przechodzącego przez wszelkie algorytmy binarne i wektorową analizę treści strony. Dopiero wyszukiwarki oparte na analizie topologii sieci, zliczające linki (takie jak Google), podniosły poziom trudności pozycjonowania stron. Zaawansowane algorytmy analizy topologii sieci wielu osobom wydawały się odporne na wszelkiego rodzaju próby manipulacji/modyfikacji SERP, jednak zjawisko Google bomb, polegające na masowym dodawaniu na stronach linku ze wskazanym przez pomysłodawcę anchor tekstem, pokazało drogę do łatwego modyfikowania indeksu.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz